tisdag 3 februari 2015

Fynd?



Men kolla! Hittade en bortglömd bloggtext bland Dokumenten. Det hade hamnat fel och glömts bort.




 
 
10 december. Nobeldagen.

Har tvingat mig själv att stå på benen genom feber och snor istället för att ha en heldag på Centralbadet inför Nobelmiddagen.  Hade ett viktigt, viktigt möte på förmiddagen och en icke förhandlingsbar deadline på eftermiddagen. 

När jag lämnade in, med 10 minuter tillgodo, var det samtidigt som jag HADE kunnat sitta hos frisören för montering av diadem i håruppsättningen.

Istället för taxi till Stadshuset fick jag själv agera taxi. Hämta och lämna på träningar och på pianolektion och sedan  - medan kungligheter, nobelpristagare och Fridolin placerade sig i Blå Hallen – sjönk jag ner i en stol på hemmaförsamlingshemmet. Där bjöds fin underhållning, mat och fika innan febern hann upp mig.

Nu hemma under filten medan TV:n visar Annie Lööf i uppsatt hår, Drottningen i uppseendeväckande djup urringning, Alice Bah i strandklänning och Stefan Löfvén med sex fingrar på varje hand. Har inte sett Horace. 

(I feberyra: ”Horace! Horace! Var är Horace?”)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar