lördag 4 april 2015

Veckans Pausfågel




Sedan jag tvangs börja blogga och kommit igång ordentligt, har jag följt rekommendationerna och uppdaterat ofta. Helst varje dag, säger de, men det är för mycket om man skall hålla någon slags lägstanivå på det skrivna. Och att lägga ut bilder på äten mat är billiga poäng. (Fast, tänk så många visningar man skulle få om man lade upp "dagens spya" varje dag! "Gissa vad det här har varit för maträtt!")

 Men nu! Nu var det en hel vecka sedan förra inlägget!
Jag vågade pausa!

Mycket har hänt denna vecka: Jag har varit sjuk, målat på en tavla, knarkat Tiles of The Simpsons, fixat håret, Ätit en semla på väg hem från jobbet (sååå nice!), blivit bjuden på två fester (men hann bara gå på en), fått en massa godis av mina studenter, blivit introducerad och utbildad i ett fantastiskt statistikprogram (här börjar jag nästan dregla, men förstår att inte alla delar min passion så jag avstår från att berätta om alla smarta grejer som programmet kan göra), förvånat konstaterat att det ju är påskledighet, traditionellt påskträffat mina mångfacetterade och kloka vänner (...och tänkt, att det är ju så det skall vara - att bli hel i själen och kalibrerad inför ett år till, genom att träffa människor man litar på till 100%, så man inte driver iväg i sin egen lilla bubbla. Tänker lite till på att kvinnor nog gjort så i alla tider, när året erbjöd ett andningshål vid påsk. Och får ett svart moln över huvudet när jag tänker på var Påskkärringsmyten om Blåkulla kommer ifrån. VÅGA inte kalla oss kafferepskärringar och koppla ihop oss med dunkla ritualer! Kvinnor som träffas är garantin för att världen inte blir för galen. Fötterna på jorden och en välgörande humor och impulser från olika branscher... Klart att man vill förminska en sån potentiellt revolutionerande kraft!), vaknat till fågelsång, köpt fröer, planerat bokmanus, tänkt på Guldlars, myst åt pojkarnas bygge av en skitstor staty av Angela Merkel ("Skall hon ha BRUNA byxor?")  och köpt tre kilo smör.

Då hinner man inte blogga.

Men nu kör vi igen. Häpp, häpp, häpp!

(Har kryddorna överlevt vintern? Måste ut, barfota och kolla, nu!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar