Head & Shoulders nya reklamfilm visar en kille som fått
ett nytt liv sedan han började använda schampot:
-Obehag i hårbotten höll mig tillbaka!
Vilken situation i verkliga livet skulle detta kunna
appliceras på? Jag menar, inte skulle obehag i hårbotten kunna hindra en från
att göra viktiga saker, köra bil, skriva tentor, hoppa längdhopp eller fria
till någon?
Och är det oviktiga saker – vem bryr sig?
Tror de att människor är dumma och går på saker, för att man säger det i TV?
-Har DU Guld hemma, som bara
ligger och SKRÄPAR?
Visst, verkligen. Jag borde verkligen tagit det till
Återvinningen, men eftersom det inte finns nån bubbla där för Guld, har det
blivit liggande här och där i hörn. Jag blir så irriterad. TUR att Guldbrev
finns, så vi kan bli av med det här… skräpet!
Om man som jag, måste sanera TV:n och hela TV-rummet efter
att LN har visats på skärmen, lär man inte gå och handla på Ö&B i någon
ökad utsträckning, snarare tvärtom.
Om man tvärtom GILLAR LN och tycker att det är skitkul när
en gubbe skrattar sig fördärvad åt sina egna skämt, snodda ur sin pappas
kompletta samling av ”En rolig halvtimma” (Googla, ungdomar!), måste man väl
ändå tycka att Ö&B förnedrar LN, genom att låta honom löpa linan ut och ge
riktigt, riktigt unken skojfriskhet ett flinande ansikte.
Båda grupperna reklamkonsumenter undviker Ö&B för all
framtid. Bra jobbat!
- Fick du mjölken i konfirmationspresent?
Avsiktligt dåligt, omedvetet dåligt eller tycker verkligen Lennie Norman att detta är roligt på riktigt? Oavsett, sänker han ju sitt varumärke rejält (Vi kan låta Filosofiska Klubben diskutera om det överhuvudtaget är möjligt) eftersom han inte direkt bryter med sin persona. Vill han representera bajs? Är han stolt?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar