måndag 4 maj 2015

Varning! Vidriga Scener!


 
Head & Shoulders nya reklamfilm visar en kille som fått ett nytt liv sedan han började använda schampot:

-Obehag i hårbotten höll mig tillbaka!

Vilken situation i verkliga livet skulle detta kunna appliceras på? Jag menar, inte skulle obehag i hårbotten kunna hindra en från att göra viktiga saker, köra bil, skriva tentor, hoppa längdhopp eller fria till någon?

Och är det oviktiga saker – vem bryr sig?

Tror de att människor är dumma och går på saker, för att man säger det i TV?

 
Mer hjärndött:


-Har DU Guld hemma, som bara ligger och SKRÄPAR?

Visst, verkligen. Jag borde verkligen tagit det till Återvinningen, men eftersom det inte finns nån bubbla där för Guld, har det blivit liggande här och där i hörn. Jag blir så irriterad. TUR att Guldbrev finns, så vi kan bli av med det här… skräpet!

 
Och nog för att Ö&B haft avsiktligt hjärndöd reklam innan, med den där skitjobbiga killen som skall vara rolig och skämtsam och den där kvinnan som i smyg tycker han är charmig, men NU! Nu är det ju Lennie Norman som skall dra sina bästa skämt i deras reklam.


 
Sånt feltänk! Om meningen är att det SKALL vara pajigt – hur ställer sig Lennie N till det hela? Jag håller förvisso med: Lennie Norman har aldrig varit rolig och hans bidrag till stå-upp-scenen är väl att han åtminstone får EN person att skratta: Sig själv, men…

Om man som jag, måste sanera TV:n och hela TV-rummet efter att LN har visats på skärmen, lär man inte gå och handla på Ö&B i någon ökad utsträckning, snarare tvärtom.

Om man tvärtom GILLAR LN och tycker att det är skitkul när en gubbe skrattar sig fördärvad åt sina egna skämt, snodda ur sin pappas kompletta samling av ”En rolig halvtimma” (Googla, ungdomar!), måste man väl ändå tycka att Ö&B förnedrar LN, genom att låta honom löpa linan ut och ge riktigt, riktigt unken skojfriskhet ett flinande ansikte.

Båda grupperna reklamkonsumenter undviker Ö&B för all framtid. Bra jobbat!
 
- Fick du mjölken i konfirmationspresent?
Avsiktligt dåligt, omedvetet dåligt eller tycker verkligen Lennie Norman att detta är roligt på riktigt? Oavsett, sänker han ju sitt varumärke rejält (Vi kan låta Filosofiska Klubben diskutera om det överhuvudtaget är möjligt) eftersom han inte direkt bryter med sin persona.  Vill han representera bajs? Är han stolt?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar