tisdag 8 december 2015

Försvunnet ljud?



Mikas Julkalender
Lucka 7!






 
Jag var inte så gammal då, men jag minns det jättetydligt.

Senare gick vi alla på musicalen ”Törnrosa” där de sjöng: ”Jag grät över John Lennon i december…”

Idag är det 35 år sedan John Lennon sköts ihjäl.

Men julkopplingen, då? Jo… för länge sedan var det någon som spelade upp ”The Christmas Tapes” för mig. Beatles hade fått en studio att leka i, för att det skulle bli en jullåt eller en julhälsning eller något juligt. Jag minns att det mest var trams och spridda utkast till refränger:

”Christmas time is here again” om och om igen.

Och så John Lennons fina julvers, uppläst i ett väldigt… spänt manér på någon högstämd gammaldags julversdialekt:

”Christmas comes just once a year,
but when I does, You know it´s here

because … (Ohörbart)…
CHRIST-MAAAAASSSSSS!”

 
 
Någon som vet mera om detta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar