torsdag 24 december 2015

God Jul

Mikas Julkalender
Lucka 24




God Jul.

I denna lucka borde det vara något alldeles speciellt. Har man ägnat 24 dagar åt att öppna pappersluckor i SR:s kalender, borde den STORA luckan innehålla något alldeles extra.
Med högt ställda förväntningar och darrande åttaårsfingrar petade man upp den sista luckan...

Men det var nästan alltid en klädd julgran i lucka 24. Jaha.

Man frågade sig aldrig vad som egentligen skulle kunna mäta sig med förväntningarna. Det var helt enkelt bäddat för besvikelse. För vad som än varit i sista luckan, hade det bara varit en tecknad bild.

Jag tänker att min lucka 24 inte heller kan vara något annat än ett blogginlägg. Mer har jag aldrig lovat.

Men Kinderägg är TRE överraskningar i ett!
("Mamma! Det var inget i mitt kinderägg!" "Jamän, DET var väl en överraskning!")

Så för de som vill, kommer här TRE bra blogginlägg som jag skrivit för länge sedan:


http://hitomhorisonten.blogspot.se/2015/04/ufon-och-mikrober.html

http://hitomhorisonten.blogspot.se/2014/12/sa-har-blir-2015.html


... så får vi väl se hur rätt jag hade i mina förutsägelser när året är slut. Ännu kan mycket hända och det är inte över förrän det är 2016.




P.S. Kommentaren till årets Kalle Anka, efter Robin Hood: "Han stjäl pengar och så gifter han sig helt plötsligt!"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar