onsdag 30 december 2015

Lycka 1


 
 
 
Kenzo tillverkar inte längre den guldiga versionen av sin parfym Kenzo Amour: le Parfum.

Det är nästan katastrof.

Ett tungt arbete ligger framför mig nu. Hitta en parfym som jag kan stå ut med i längden. En som jag blir lika glad av varje dag och som betyder äventyr och liv.

Jag tycker att Escadas dofter ofta är nya och behagliga, så jag har testar mig igenom deras sortiment. Hittar en favorit.

Så ställer jag den mot en parfym i skrynklig flaska utan känt varumärke, som påminner om hur det luktade på Indiska förut.

Men – är den inte lite för rökig?

Jag går hem och funderar lite till.

 I somras ville jag prova Armanis nya Si! men det var äckligt trångt i båtens taxfreeshop och de hade ändå inte Pez med My Little Ponyhuvuden, så jag struntade i alltihop. Idag var jag ute på mellandagsträngsel och fick så prova Si!

 Lyckan när jag inser att jag inte behöver leta längre efter en ny favorit är stor.

Min julklapp till mig själv.

Dessutom är det snyggedagen idag, så det passar bra.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar