måndag 17 november 2014

Milstolpe!





Idag passerades gränsen, så nu är det över 500 sidvisningar på denna blogg! Inte 500 unika besökare, men väl 500 inloggningar.

Man undrar hur många av dem som bara varit inne och vänt och aldrig kommer åter.

500 går att faktorisera som 2 * 2* 5* 5*5, och blir 111110100 binärt. (Tvångstankar)

 

USA toppar listan över utländska besök, och sedan kommer Tyskland. Antingen är det Svensktalande människor som befinner sig i utlandet, som kommer in och läser, med flit, eller så är det bara varje bloggs andel av IRR-surfare som, om man undersökte alla bloggars sammanlagda IRR-tal för varje land, skulle ge en fingervisning om hur uppkopplat varje land är.

Jag undrar om Tyskarna sökt efter Rommel, och vad Amerikanarna finner. Själv finner jag det lite spännande att Ryska människor hittat hit.

De populäraste, eller i alla fall mest lästa inläggen är "Var är Reinfeldt?" och "Portugalarens återkomst." I båda fallen är det andra än jag som står för nytänkande och idé. I Reinfeldtinlägget citerar jag bara en kompis. I Portugalaren har jag visserligen skrivit allt själv, men lånat konceptet av en självutnämnd Professor och Fakir. Jaha...

Jag har en vän som startade sin blogg efter min. Hon har nu över 5000 besökare. Säkert bara IRR-besök! Slumpartade variationer! Nybörjartur!


Uppdatering: Sedan detta skrevs (för bara några dagar sedan) har Frankrike tagit detta som en utmaning! Från ingenstans kom Frankrike och petade ner USA från andraplatsen. På 2 timmar besöktes bloggen av 36 fransmän! Sedan har det varit alldeles tomt på Fransmän här.
Man undrar hur sånt kommer sig...

1 kommentar:

  1. Förmodligen din Prefix-skrift som slog igenom över hela världen. Det är ju ett världsomfattande problem detta med Prefix.

    SvaraRadera