tisdag 4 november 2014

Fötterna är hjältar


 ”Man kan ju inte bara plantera en massa, det skall ju skördas också!”

Det stör mitt sinne för uppföljning att inte avsluta eller fortsätta intrigen på de inlägg jag etiketterat som cliffhanger. Det äldsta CH-inlägget handlar om min fysiska status.

Nu då? Tränar numera varje dag, men attans vad fötterna tar stryk av att bära upp en sådan extratyngd hela tiden, varje minut man utsätter fotsulorna för belastning. Växlar skor varje dag (fyra olika) för att variera trycket på fotens olika delar. Alla skor fördelar tyngd och tryck på sina speciella vis. Häromdagen skulle jag vara representativ och klarade av att stå i 12-centimetersklackar i flera timmar, men kavajen gick inte att knäppa… 

Vill man se en utveckling eller en trend, kan man se här:


Analys: Ser man till den stora trenden, kan man extrapolera sig (Deltavikt/Deltatid => 1kg/mån!) till att jag når min målvikt i april 2016. Följer man de mindre rörelserna och tror att fluktuationer förbådar en ny trend, kan man sluta sig till att jag istället kommer att nå målvikten 55 kg i december 2015.

Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar