fredag 23 januari 2015

Uppgiften

... är att lära sig av andra framgångsrika Bloggare.

Vad är det som gör att de får många följare?
Är det att man vill ha en glimt av deras privata liv (om de är kändisar), att de är experter på något och delar med sig av sin kunskap, är det hungern efter humor, är det osäkerhet hos läsaren, eller?

Man skall följa:

En KÄNDIS som bloggar.
En bloggare som blivit känd genom sitt bloggande
En Djurblogg
En Litteraturblogg
En Humorblogg

...och analysera innehållet SAMT hur kommentarerna och "tonen" på Bloggarna skiljer sig från varandra.

Har de Reklam på sina bloggar? (Som bilder eller i den egna texten)

Hur är språket?



Jag saknar "min" kategori i Analysen: Trams.
Är det en fingervisning om att jag aldrig kan bli framgångsrik med en blogg som min?
Jag är inte Kändis, har ingen superpopulär Blogg, skriver sparsamt om djur, kan inte hålla mig enbart till ett enda ämne och är inte speciellt kul heller. Inga kommentarer heller, så bloggen är väl i det närmaste att betrakta som ett svart hål för mina ord att försvinna ner i.

Men jag HAR faktiskt besök här varje dag! Av flera! Som inte är mina släktingar!

2 kommentarer:

  1. Intressant. Jag känner igen mig i det där.
    Är det någon som läser?
    Är det någon som bryr sig?
    Om de bryr sig, varför säger de inget?

    Själv lade jag i princip ner, när jag insåg att jag inte längre orkade vara arg med humor (god eller dålig är upp till andra att avgöra), utan bara var arg. Då blev inte bra.

    Fortsätt skriva. Det finns nog någon där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo. Jag skall fortsätta skriva - halvt av tvång och halvt av faktisk inspiration. Varför har Jag så svårt att kommentera andras bloggar jag faktiskt följer och gillar? Jag antar att jag gärna läser och ler (gillar din förundrat bistra ton, mycket!) men att jag känner mig som en stalker om jag kommenterar någon jag inte känner. Som att man har smugit sig in på ett privat party och börjar ta plats. Skall bli bättre på beröm.

      Radera