torsdag 29 januari 2015

Dresscode



På Nya Företaget har man Dresscode.
Inga gymnastikskor, inga Converse.
Inga Jeans. Inga luvtröjor.
Mycket Kostym och Dräkt.

Jag visste inte, men har ändå lyckats undvika klavertramp, eftersom jag klätt mig efter "medelnivån" jag sett på de andra. Och jag har inte vågat ha skor som inte varit välputsade och av läder.

Good, good, men nu har jag insett att min garderob har tre stora kategorier och inget annat: Frilufts- och sportkläder, Gala-/ Festkläder i Nobelnivå samt Mjukis- slabb- och slaskkläder (Här inkluderas även vansinniga utklädningskläder och annat som man bara kan ha civilt.)

Nu har jag snart uttömt mina kombinationsmöjligheter bland de mera formella kläderna. Grafitgrå pennkjol går att använda till ALLT och med en vit och en svart polotröja kommer man långt... Men när upptäcker de att min repertoir är begränsad?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar