söndag 1 juni 2014

Nödd och tvungen

Klarade mig genom -94 utan att bli HTML-guru. Hukat mig på informatörsmöten och lyckats undgå att bli webredaktör. Arbetat med e-Learning på ett större bolag - men hade ett gäng programmerare som skötte användargränssnittet. Trodde faran var över.
Nädå - då skall uppdragsgivaren uppdatera! Hemsidor är såååå icke-dynamiska! Nu skall alla enheter skrota respektive hemsida och ersätta dem med.... en BLOGG! Eh..?
Ja, tydligen skall då kunderna kunna prenumerera på vissa etiketter och få reda på allt de inte visste att de ville veta. Dagligen. På sin I-phone. Istället för att gå in på den trista hemsksidan när de behöver.
Blev följaktligen sänd på kurs.
Del 1: "Lär känna din bloggplattforms alla möjligheter!"
Läxa: "Starta en EGEN blogg!"

Meddelar härmed omvärlden att jag nu påbörjat min hemläxa.

När uppdragsgivarens Blogg mastats på och vinschats ner i sjön, med mig som kapten, kommer de allt att ångra sig. Jag skall bli den bästa I-phonestalkern de haft. Uppdatera oftare än  kundernas  samlade twitterflöden. Även nattetid. Och klockan 15.00 den 24 december. Hämnden Hägrar.

Man gör INTE Wendy Testaburger till Bloggare ostraffat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar