söndag 22 maj 2016

Sista minuten




Idealet



Här kommer natten; tyst och underbart lång.
När alla sover skall jag vara uppe och dricka te och arbeta, så att morgondagens arbete kan flyta på. Dokument skall granskas och skrivas på och kopior och utlåtanden skall skickas till rätt ställen.


Bra, där.
Men om jag i år deklarerade långt innan sista deklarationsdagen, betyder det inte att jag blivit en strukturerad och proaktiv person. Nej. Sista minuten är min refräng.

Dagarna är långa och nätterna tar slut
och när jag vaknar upp på morron då är allting som förut .


På väg till jobbet, fast försenad, sitter jag på bussen och tokjobbar med det sista jag inte hann med hemma innan jag somnade. Inte blir det bra, men vad gör man när det helt enkelt måste vara färdigt? Det känns inget vidare, varken att fuska eller att ha sovit alldeles för lite.


Och dagarna är, som sagt, långa. Speciellt med en ryggsäck full av stress och sömnskuld.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar