fredag 13 maj 2016

På Söndag, på söndag, på söndag







Jag har ett möte med min Personliga Tränare på söndag.

På söndag och varje söndag framöver under ett år.

Det är inte Prins Daniel som är min nye tränare och jag tänker inte bli beroende av tränaren heller; börja köpa lyxhus, avlöna denne med lika mycket som jag själv tjänar, smuggla in anhöriga till denne på jobbet så de kan använda gratisjobbet som merit i sina CV:n, etc, etc.

Det är lite spännande, dock.

Relationen betalande uppdragsgivare – personlig bodyguard lovar material till en film, en askungesaga eller till en skandal.
I detta fall handlar kroppsvaktandet om att se till att min kropp INTE fortsätter svälla upp
p g a dåliga matvanor och stillasittande. Tydligen är jag själv inte kompetent nog att fixa det. Jag har insett det nu. Målet med detta år är att jag genom att praktisera sunt leverne, även skall lära mig HUR och VARFÖR så att jag själv sedan skall kunna navigera mellan livsvalen. Sådana man gör varje dag.


Som att ta körkort. Man läser teori och får köra när läraren sitter bredvid.
När man är redo att helt själv bestämma var man skall och hur man skall ta sig dit, släpps man ut i trafiken.

På söndag.

 
Då hinner jag äta och dricka skitmycket osunt innan!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar