lördag 21 november 2015

Kroppens kemiska balans


 
Världens bästa plan, väldigt länge
 
 
Läser tråden på Flashback om saker människor gjort höga på tjack.

Låter som en vanlig dag i mitt liv.

Vaknar efter drömmar om ordpussel i 3D, med tillhörande ljud. Tänk Scrabble, fastän orden då skall passa i varandra i tre dimensioner och fler språk är tillåtna och om man gör ”fel” uppkommer ett skrapande ljud med tillhörande svamprutten smak i munnen, och om man gör ”rätt”, skall man placera orden inte bara i mönstret, utan också i takt till metronomljudet, som uppkommer då miljontals kullagerkulor en och en trillar ner i en ränna. Gör man rätt får man ingen smak i munnen, men ju längre man gör ”rätt”, desto mera lugnar sig blixtarna i synfältet.

Jag vågar inte berätta om mina drömmar för folk längre, för de tror antingen att jag hittar på eller att jag tagit LSD.

Sedan hjälper det väl inte om jag berättar att jag har synestesi och att detta inte alls är en skruvad fantasi, utan att det är hur jag uppfattar världen.

Ljud smakar faktiskt på olika sätt, och det är klart att dagar och begrepp och musik har olika färger.

(Barndomsminne: Hur man enkelt skiljer Viggen från Draken på ljudet? Jo, Draken känns som aluminiumfolie i munnen, medan Viggen mera är som att slicka på ett cykelstyre.)

Och den här bilden…. Mmmmmmm….. organen i kroppen lägger sig intill varandra så de inte skaver och andningen blir perfekt avvägd. Som en paus i smärta.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar