lördag 25 september 2021

Tårarna. Här kommer tårarna.

 






Min inre hink för tårar är alldeles full. Då är det inte så konstigt att det skvimpar över vid minsta knuff. Det flödar över så fort det blir det allra minsta känsligt eller fint eller sant.

Saker jag gråter över på riktigt:


Att barnen finns och är så fina

Att jag kommer att få åka tillbaka till Wien, snart

Fotosyntesen

Musik som träffar hjärtat 

Fotografier som hittats i arvegodslådorna

Att jag får finnas lite till

Dödsannonser (folk jag inte ens känner, men som man förstår var väldigt älskade)

Bästisar som hälsar på och hör av sig

Djur och växter som ingår i ekosystemet och som lever, samverkar och ... pågår

Dikter som berör

När saker är stora och små på samma gång...

... och när jag själv är minst i hela världen, samtidigt som jag upplever världen väldigt subjektivt, i första person. Det svindlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar