lördag 9 januari 2016

Seg lördag



Idag hade jag tänkt sitta koncentrerat och arbeta hela dagen. Jag hade plockat fram alla papper och halvfärdiga, påbörjade stora projekt. 
Viktigast idag var att hämta hem en matris som finns på min webbaserade arbetsmail, göra om den och sedan använda den för att sammanställa och analysera en massa data som fanns på min hårddisk.

Men först kulle jag kolla lite på nyheterna, sittande i sängen.

DÅ! Då kajkar min dator.  Det har blivit glapp/överledning i strömförsörjningen, för om man drar ur nätsladden går det att starta om datorn. Men batteriet laddar ur snabbt, så det kommer aldrig riktigt igång. Svart skärm. Stoppar man i sladden släcks allt ner än värre...

Satan!
Jag måste ju jobba.

Det blev en tur till Net on Net för att panikköpa en ny laptop, säga hejdå till min älskade trotjänare, operera ut hårddisken och docka in den till den nya, efter att ha laddat hem all mjukvara.

Uppstart!


PUH!
Allt fanns kvar på hårddisken. Manus, rapporter, planeringar, texter, bilder och bokmärken.
Fast hela dagen gick åt till sånt pyssel och meck.

Sånt som måste göras


Vinst: 
* Den nya laptopen har touchscreen och fungerar även som en platta! Det finns en massa roliga musikappar man kan lada hem till den!
* Den har B&O-ljudsystem.
* Andra kan använda datorn. Den gamlas knappar var så slitna att man inte såg vilken bokstav som stod på vissa knappar. Folk blev arga när man lånade ut den.



Skäl till frustration?


Men IMORGON. Imorgon skall jag arbeta.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar